Målet stod klart från början - att skapa världens bästa lakrits. De ville skapa en söt- och saltlakrits som skiljde sig från mängden samt praliner som kombinerade lakrits och choklad.
Lagom till Lakritsfestivalen i mars 2014 kunde företaget lansera sina första produkter, CHOK och KRISP, två praliner inspirerade av isländsk choklad och lakrits.
This Way Up involverades i ett tidigt stadium för att hjälpa till med att skapa det nya varumärket; Haupt Lakrits. Christian var övertygad om att förpackningen och dess design skulle vara lika avgörande som smaken och kvalitén på lakritsen för att de skulle ha en chans att lyckas
This Way Up har skapat varumärket Haupt Lakrits och det visuella uttrycket som med allt från visuell identitet, förpackningar, logotyp, förpackningsdesign och ett eget butikskoncept.
Målsättningen var att inom några år finnas på några av värdens mest exklusiva butiker. Två år senare finns Haupt Lakrits på bland annat på Harrods, Heal's, KaDeWe, NK, Urban Deli samt i över 150 olika butiker över hela Sverige. Och dessutom på egen Pop Up butik på Arlanda.